KAPITI COAST / PARAPARAUMO - přípravy a letecký trenink

Kapiti coast.
           

Těsně před rozedněním v pondělí 28.2.2005 sedáme na příměstský vlak do Paraparauma. Na cestu jsem si koupil k snídani jakýsi masový pirožek. Zaujal mě svým poměrem velikost/cena. Je plněný ovčím masem a jako všechna jídla z ovčího masa, která jsem kdy jedl, mi moc nechutnal.

Možná zvídavý čtenář uvítá zde vhodně zasazenou informaci, že na Nový Zéland jest pod pokutou velmi přísnou zapovězeno veškeré poživatiny dovážeti. Výjimkou jsou jen lihoviny, pivo a víno v množství velmi přiměřeném.

Kupujeme si od maorské průvodčí jízdenky a usínáme. Nejhezčí úsek trati ve skále nad mořem ověnčený tunely tedy napoprvé nevidíme. V Paraparaumu nás musí dokonce budit, abychom neodjeli snad zpět do Wellingtonu. Únava se kumuluje.

Neomylně vyrážíme směr aeroklub. Příkré srázy Kapiti islandu trčí v dáli z moře a jsou tak dobrým orientačním bodem. Někde poblíž by měl být ubytován Honza v jakém si hostelu Barnacles. Jeho maily byly velmi stručné a informace v nich obsažené byly kusé. No prostě Honza. Každého, koho potkáme se ptáme, ale nikdo hostel Barnacles nezná. Nakonec ale přeci jen hostel Barnacles nacházíme. Trio negrů, halíků, chlápků, či chcete-li los foglos je od teď pohromadě.

Dnešní den bude nutně takzvaně off. Honza ještě nemá vyřízeny papíry na letadlo a my s Lubošem musíme nutně a neodkladně zregenerovat (čti zregenerovat nikoliv zdegenerovat).

Na letišti Kapiti aeroklubu se seznamujeme s místním osazenstvem, zejména s naším guru Geoffem. Poté si jdeme prohlídnout náš stroj. Je to modrobílá Cessna 172 ZK-JAZ (čti Juliet/Alfa/Zulu). To proto, že se požívá tato hláskovací abeceda: Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf, Hotel, India, Juliett, Kilo, Lima, Mike, November, Oscar, Papa, Quebec, Romeo, Sierra, Tango, Uniform,Victor,Whiskey, X-Ray, Yankee, Zulu.


<<<   Technické parametry a vlastnosti jednomotorového vrtulového hornoplošníku Cessna C 172, jakož i normální a nouzové postupy si můžete stáhnout ve formátu .doc kliknutím na modrou ikonku letadla vlevo.

Honza nás seznamuje s ovládáním Cessny a s normálními i s nouzovými postupy. Vymýšlíme a zkoušíme různé možnosti jak z její paluby pořizovat co nejlépe snímky a točit video. Komplikací je, že okno se v našem letadle dá otevřít jen na místě prvního pilota. Let s otevřenými dveřmi, který je podle Honzy v pohodě, se mi zdá poněkud nereálný. Uvidíme, co nakonec půjde a co nepůjde.

Jak nám to sluší? : - ).

Učíme se, co je třeba kontrolovat před odletem a jak tankovat palivo, v našem případě Avgas 100. Mezi tím vším mi dorazil ztracený batoh. Byl mi skutečně dovezen na mnou určené místo. Byl rozbalen, jak úředníci čmuchali po mém stanua po eventuálních pašovaných potravinách. Jedna plechovka piva, která jsem vezl jako dary, praskla. Kompenzací mi byl dopis přímo z ministerstva zemědělství. Není kouzelný?

Dopis z ministerstva zemědělství Nového Zélandu.


pokračování